|
Mesleki Eğitimin Amacı |
Sosyal ve ekonomik sektörler ile iş birliği içinde ulusal ve uluslararası mesleki yeterliliğe, meslek ahlakına ve mesleki değerlere sahip, yenilikçi, girişimci, üretken, ekonomiye değer katan ehil iş gücü yetiştirmektir. AmaçlarımızÖğrencileri Millî kültürümüzün temeli olan ahilik anlayışıyla yetiştirmek. İhtiyaç doğrultusunda nitelikli iş gücü yetiştirmek. Mesleki ve teknik eğitimi katılımcı bir anlayışla yönetmek. Mesleki ve teknik eğitimi katılımcı bir anlayışla yönetmek. Mesleki ve teknik eğitim sistemini sürekli geliştirmek ve kalitesini yükseltmek. |
Gıda Teknolojisi Hakkında |
GIDA KALİTE KONTROL DALI-Gıda analizleri için gerekli temel fiziksel-kimyasal işlemler, ham maddelerde ve işlenmiş gıdalarda duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kalite kontrol analizleri, üretim süreci kontrolleri, gıda ambalajları, etiketleri ve kontrolleri, GIDA İŞLEME DALI-Süt ve süt ürünleri, taze meyve sebzeler ve ürünleri, et ve et ürünleri, hububat ve hububat ürünleri, bitkisel yağ, alkollü ve alkolsüz içecekler, çay, özel gıdalar işleme ile ilgili bilgi, becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. |
Gıda Teknolojisi Tanıtım Videosu |
http://meslekitanitim.meb.gov.tr/videolar/dalvideolari/GIDA_TEKNOLOJISI_ALANI.mp4 |
İşletmelerde Beceri Eğitimi ve Staj |
Öğrencilerimiz meslekî eğitim uygulamalarını, işletmelerde meslekî eğitim ve stajla yapmaktadır. İşletmelerde meslekî eğitim; Anadolu meslek programı öğrencilerinin meslekî bilgi, görgü ve becerilerini artırmak amacıyla 12.sınıfta 3 gün işletmede öğrenim gördüğü bir uygulamadır. Staj ise Anadolu teknik program öğrencilerinin meslekî bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını geliştirmelerini, iş hayatına uyumlarını, gerçek üretim ve hizmet ortamında yetişmelerini ve okulda olmayan tesis, araç-gereci tanımalarını sağlamak amacıyla 40 iş günü işletmelerde uygulama eğitimi gördüğü meslekî eğitimdir. İşletmelerde meslekî eğitim gören ve staj yapan öğrencilerimiz; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu’na göre işletmelerde meslek hastalıkları ve iş kazalarına karşı sigortalanırlar. Ayrıca işletmelerde meslekî eğitim ve staj gören öğrencilere işveren tarafından yaşlarına uygun olarak asgari ücretin %30’undan az olmamak kaydıyla ücret ödenir |
TEVFİK İLERİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİNİN DİĞER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERDEN BİR FARKI VARMI DİYE SORUYORSANIZ BU SORUNUN CEVAPI KESİNLEKLE EVET !! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neden 1:TEVFİK İLERİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ olarak işletmeler ile imzaladığımız protokoller kapsamında başarılı öğrencilerimize 10. ve 11. sınıflarda işletmelerce burs sağlanmakta ve beceri eğitiminin o fabrikada yaptırılması sağlanarak öğrenci ve işletme yetkilisi tanıştırılmakta. Eğer işletme öğrenciden memnun ise işyerinde istihdamı yapılarak iş sahibi olmakta.Neden 2:TEVFİK İLERİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ olarak Türkiye İLK ve TEK olan “TOHUMDAN BARDAĞA ÇAY PROJESİ” ile öğrencilerimiz tohumlardan fidan, fidanlardan bahçe oluşturarak çay bitkisi yetiştirmektedir. Yine bu proje kapsamında yetiştirilen çaylar toplanarak okulumuzda bulunan çay atölyesinde siyah çaya işlenmekte, daha sonra analizleri yapılmakta, paketlenmekte, depolanmakta ve satışa hazır hale getirerek ekonomiye katkı sağlamaktadır. Aynı bu süreçte aktif olarak rol oynayan öğrencilerimiz kendi harçlıklarını kendileri kazanmaktadır.Neden 3:Yeni nesilin çay bahçelerinden oldukça uzaklaştığı bu nedenle işçi olarak sıklıkla yabancı uyruklu kişilerin çalıştırılmakta olduğu velilerimiz tarafından sıklıkla dile getirilmekte. Paranın dışarı akmasının ekonomiye zarar verdiği düşünülürse bu proje sayesinde işi bilen nesillerin yetiştirilmesi ile bu zarar giderilmeye çalışılmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim ve kariyer imkanları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meslek liselerinin Gıda Teknolojisi alanından mezun olanlar, “Yükseköğretim Kurumları Sınavında” (YKS) başarılı ise lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili programlarına devam edebilirler. Mezun olan öğrencilerin ek puanları ile yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur. Farklı ölçekte gıda üretimi (süt,et,meyve,sebze,hububat,bitkisel yağ v.b)yapan kamu ve özel firmaların üretim süreçlerinde ve kalite kontrol laboratuvarlarında Gıda Teknisyeni olarak çalışabilirler.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|